رويدادها رويدادها .

رويدادها

انحلال شركت؛ روشي براي عدم بروز مشكلات مالياتي

انحلال شركت روشي قانوني براي بستن راههاي به وجود آمدن مشكلات قانوني براي شركتهاي است كه فعاليت ندارند. در واقع اگر شما تصميم داريد كه با شركتي كه داريد ديگر كار نكنيد و يا به هر علتي نيازي به اين شركت نداريد مي توانيد به روشي قانوني كه اداره ثبت شركتها اعلام كرده است براي انحلال شركت خود اقدام كنيد. ما با توجه به اطلاعات دقيقي و كاملي كه ثبتي نو در وب سايتي كه دارد توانسته ايم اين مطلب كامل را براي شما آماده كنيم.

 

انحلال شركت؛ روشي براي عدم بروز مشكلات مالياتي
انحلال شركت به چه معني است؟
به نقل از وب سايت جامع ثبتي نو؛ همان طور كه از نام كلمه انحلال بر مي آيد، اين يعني عدم فعاليت آن و در واقع تعطيل شدن آن. هنگامي كه شركت منحل مي شود، بر اساس قانون تجارت، افراد مسئول در شركت موظفند اين موضوع را به اداره ثبت شركت ها و موسسات غير تجاري اطلاع دهند. انحلال شركت توسط مراجع مربوطه به صورت رسمي اطلاع رساني مي شود و به اين فرآيند انحلال شركت مي گوييم.

هنگامي كه شما و شركا با يك ديگر اقدام به ثبت شركت مي كنيد، يك شخصيت حقوقي را به وجود آورده ايد كه همان شركت شماست. در صورتي كه بنا به دلايل مختلف اختياري يا اجباري، مجبور به منحل كردن شركتهاي خود شويد، موضوع بايد به طور رسمي اطلاع رساني شود. اين كار براي تمامي شركت هاي مسئوليت محدود، سهامي خاص، تضامني، تعاوني و… بايد اطلاع رساني شود.

 

علت هاي انحلال شركت
همانطور كه در مطالب بالا گفتيم، انحلال يك شركت علت هاي مختلفي دارد، به همين دليل در ادامه قصد داريم اين علت ها را براي شما بيان كنيم، تا با اين موضوع هم به خوبي آشنا شويد.

ادغام دو شركت با يكديگر
ادغام شركت با شركتي بزرگتر
راه اندازي كسب و كاري جديد
پايان فعاليت
و….


انواع انحلال شركت
انحلال يك شركت همانطور كه علت هاي مختلفي دارد، انواع مختلفي هم خواهد داشت. به همين دليل در ادامه انواع انحلال ها را بيان مي كنيم، تا در اين مورد هم ابهامي براي مخاطب وجود نداشته باشد.

 

انحلال قهري
همانطور كه در مطالب بالا گفتيم، انحلال گاهي به منزله پايان براي شركت شما است و اين پايان به علت ورشكستي پيش مي آيد. در اين مورد مي گوييم كه شركت، انحلال قهري دارد. در هنگامي كه شما مجبور به انحلال قهري شويد، نيازي نيست كه از دادگاه حكمي براي اين كار داشته باشيد و به سادگي مي توانيد اين كار را انجام دهيد.

 

انحلال با توجه به تصميم اعضاء شركت
در ابتدا توجه داشته باشيد كه در اينجا منظور از اعضاء شركت، در حقيقت مجمع عمومي شركت است كه اعضاء شركت بايد در آن حضور داشته باشند. در بسياري از موارد شاهد اين هستيم كه تشكيل اين مجمع با انحلال اختياري شركت همراه است.

حال اين كار مي تواند علت هاي مختلفي داشته باشد، اما هنگامي كه مجمع عمومي شركت به اين نتيجه برسد كه شركت بايد منحل شود، اجازه اين كار را دارد كه ديگر مراحل را دنبال كند.

 

انحلال يك شركت با حكم قضايي
در مواردي شاهد اين هستيم كه در يك شركت مشكلاتي به وجود مي آيد و به دنبال اين مشكلات دادگاه تصميم به انحلال شركت مي گيرد و اين تصميم را به صورت حكمي قابل اجرا به مدير شركت اعلام مي كند.

توجه داشته باشيد كه در ان حالت هم انحلال آن شركت به صورت اجباري انجام مي شود و نكته ديگري كه بايد به آن توجه داشته باشيد، اين است كه دادگاه معمولا يك مهلت 6 ماهه را به شركت مذكور مي دهد و در صورتي كه مشكلات موجود برطرف نشود، حكم انحلال آن شركت را صادر مي كند.

 

مراحل انحلال شركت
يكي ديگر از مواردي كه در رابطه با انحلال يك شركت بايد از آن اطلاع داشته باشيد، اين است كه اين كار چه مراحلي را براي شما به دنبال دارد. به اين موضوع توجه داشته باشيد، همانطور كه مراحل ثبت يك شركت با توجه به نوع آن متفاوت است، مراحل انحلال آن شركت هم با توجه به قالب كلي شركت متفاوت خواهد بود.

 

انحلال شركت سهامي خاص
توجه داشته باشيد كه مهم نيست علت و دليل منحل شدن شركت شما چه مواردي است، براي آن كه شركت شما به طور كامل منحل شود، بايد مراحل زير را پشت سر بگذاريد و اين مراحل اهميت بالايي دارند.

سهامدارن شركت بايد با انحلال آن شركت موفق باشند.
مدير تصفيه شركت با انجام كار خود موافق باشد.
در مجمع عمومي فوق العاده شركت، اين تصميم بيان شده و همه اعضاء با امضاء صورت جلسه موافقت خود را اعلام كنند.
يكي از اعضاء شركت را به عنوان مدير تصفيه معرفي كنيد.
محلي را براي تصفيه شركت در نظر بگيريد.
در سامانه اداره ثبت اطلاعات خواسته شده را به طور دقيق وارد كنيد.
صورت جلسه امضا شده را در سامانه اداره ثبت بارگزاري كنيد.
ثبت نهايي را فراموش نكنيد.
صورت جلسه و اسامي سهامداران شركت را به طور فيزيكي به اداره ثبت ارسال كنيد.
مدارك ارسالي شما در اداره ثبت بررسي مي شود.
مدير تصفيه شركت به اداره ثبت مراجعه مي كند.
آگهي انحلال شركت در روزنامه به چاپ مي رسد.
انحلال شركت مسئوليت محدود
انحلال يك شركت مسئوليت محدود شباهت هاي بسياري با انحلال يك شركت سهامي خاص دارد و اگر بخواهيم با شما صادق باشيم، بايد بگوييم كه فقط در موارد بسيار جزئي با يكديگر تفاوت دارند. به همين دليل در ادامه فقط تفاوت هاي اين دو مورد را بيان مي كنيم.جوان ايراني (irjavan.com)

مدير تصفيه در يك شركت مسئوليت محدود مي تواند از مديران شركت نباشد و شخص خارج از شركت را براي اين كار انتخاب كنيد.
براي انحلال يك شركت مسئوليت محدود، هيچ محدوديت زماني وجود ندارد و شما مي توانيد در هر زماني اين كار را انجام دهيد.
نكات مهم در انحلال شركت
به اين موضوع توجه داشته باشيد كه انحلال يك شركت به همين سادگي كه تصور مي كنيد، نيست. براي آن كه بتوانيد شركت خود را منحل كنيد، بايد به نكات مهمي توجه داشته باشيد. در ابتدا بايد بگوييم كه به شما پيشنهاد مي كنيم، انحلال شركت خود را به شركت معتبري بسپاريد، تا اين كار را به بهترين شكل ممكن براي شما انجام دهد.

بعد از آن كه مراحل گفته شده در بالا را انجام داديد، باز هم بايد كارهايي را انجام دهيد، به عنوان مثال براي انحلال يك شركت، بايد ماليات اين كار را بپردازيد. براي آن كه بدانيد به طور دقيق بعد از انحلال يك شركت بايد چه كارهايي را انجام دهيد، با كارشناس هاي ثبتينو تماس بگيريد، تا به طور رايگان شما را راهنمايي كنند.

 

هزينه انحلال شركت با ثبتي نو
اطلاع از هزينه اي انحلال يك شركت، اهميت بسياري دارد و بسياري از مخاطب ها به دنبال اطلاعاتي در رابطه با اين موضوع هستند. صادقانه بايد بگوييم كه هزينه اين كار براي هر كسي با ديگري تفاوت هايي دارد و اين تفاوت هم به دليل متفاوت بودن شرايط است. به همين دليل شما به سادگي مي توانيد با كارشناس هاي ثبت شركت ثبتي نو تماس بگيريد و آن ها بعد از بررسي شرايط شما، هزينه اي را براي شما تعيين مي كنند.

https://irjavan.com/%d8%a7%d9%86%d8%ad%d9%84%d8%a7%d9%84-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa%d8%9b-%d8%b1%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b9%d8%af%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۵۹:۴۱ توسط:رويدادها موضوع: نظرات (0)

آهنگ جديد محمد لطفي به نام «دلم تنگه واسه همه چيت من كه زورم نرسيد»Musicdel | موزيكدل

متن آهنگ دلم تنگه واسه همه چيت من كه زورم نرسيد محمد لطفي

 

دلم تنگه واسه همه چيت من كه زورم نرسيد توام هرجا رفتي چشمات تصويرمو ديد!♫!

 

آهنگ جديد محمد لطفي به نام «دلم تنگه واسه همه چيت من كه زورم نرسيد»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۲:۰۰ توسط:رويدادها موضوع: نظرات (0)